Čím nižší spotřeba, tím nižší celkové náklady na provoz nákladního vozidla, především v dálkové dopravě. Proto jsme i u Actrosu L provedli veškerá opatření, aby se dále snížila spotřeba paliva nákladního vozidla ve standardním provedení.
Jen u spotřeby méně znamená více.
Vypilovaná aerodynamika.
Zdokonalili jsme aerodynamiku a díky mimořádně nízkému odporu vzduchu má Actros L ještě nižší spotřebu: například nový systém MirrorCam271, 287 ve standardním provedení ve srovnání s dosavadními zpětnými zrcátky snižuje spotřebu paliva až o 1,3 %.
Přehled výhod.
- Úsporné, spolehlivé motory Euro VI ve třech třídách zdvihového objemu
- Precizně vyladěné konfigurace hnacího ústrojí s 12stupňovou automatizovanou převodovkou a optimalizovaným převodem náprav
- Jízdní programy snižující spotřebu
- Optimalizovaná, zdokonalená aerodynamika
- Vedlejší spotřebiče se sníženou spotřebou paliva
Nový motor OM 471.
Šetření je zábavou pro všechny: 3. generace motoru OM 471 s nově vyvinutým spalovacím systémem a novou integrovanou strategií kontroly výfukových plynů poskytuje nákladnímu vozidlu vylepšený pohon. Dvě výfuková turbodmychadla přizpůsobená příslušnému použití zvyšují výkon.
Nově vyvinuté turbodmychadlo s optimalizovanou spotřebou pro nižší a střední výkonové stupně motoru OM 471 3. generace umožňuje ve srovnání s předchozími modely úsporu paliva. Z úprav motoru v kombinaci s turbodmychadlem a optimalizovaným výkonem profitují s ohledem na spotřebu paliva také vyšší výkonové stupně – snížení spotřeby až o 4 % ve srovnání s předchozím modelem. Díky nižší spotřebě u 350 kW (476 k) a za příplatek u 330 kW (450 k) se tak snižují nejen náklady. Klesají také emise CO₂.
Technologie úpravy výfukových plynů Euro VI.
Úsporné motory Euro VI jsou dostupné ve třech třídách zdvihového objemu od 10,7 l do 15,6 l a v celkem 13 výkonových stupních od 240 kW (326 HP) do 460 kW (625 HP).
Recirkulace výfukových plynů:
Díky chlazené recirkulaci spalin vzniká již při spalování méně oxidů dusíku a pevných částic.
Filtr pevných částic:
Uzavřený filtr pevných částic téměř zcela zabraňuje unikání pevných částic. AdBlue® je do proudu výfukových plynů vstřikováno pomocí optimalizované dávkovací jednotky bez vzduchu.
Technika s úsporou paliva.
Všechny motory s emisní normou Euro VI se vyznačují nízkou spotřebou. K nižší spotřebě přispívají také jízdní programy snižující spotřebu, optimalizovaný převod zadní nápravy252, systém MirrorCam271, 287 a sériově dodávaný, zdokonalený systém Predictive Powertrain Control. Ostatní zajistí inteligentní vedlejší spotřebiče a zdokonalená aerodynamika. Celkově tedy lze ve srovnání s předchůdcem dosáhnout úspory paliva na dálnicích i běžných silnicích.
Jízdní programy Actrosu L.
Actros L je standardně vybaven jízdním programem „economy/power“. Jízdní program economy je určen k použití v dálkové dopravě a přispívá k vyšší efektivitě. Prostřednictvím jízdního programu power lze kdykoliv využít maximální výkon, například ve stoupání. Volitelně jsou k dispozici místo jízdního programu power jízdní program economy+ a jízdní program fleet, který byl dimenzován speciálně s ohledem na maximální rychlost a chování při jízdě.
Eco-Support1054.
Eco-Support1054 poskytuje řidiči cennou zpětnou vazbu o hospodárnosti jeho stylu jízdy prostřednictvím grafického vyhodnocení. V této souvislosti je zohledněno zrychlení, brzdění, rovnoměrnost jízdy a dojezd.