Věříme v Pařížskou dohodu o klimatu, protože udržitelnost pro nás není módní záležitost, ale důležitý postoj. Abychom přispěli k tomuto globálnímu cíli, sestavili jsme jasný program, směřující k neutrální bilanci emisí CO₂ v dopravním průmyslu. Elektromobilita je naším klíčem k udržitelnosti a s modelem eActros ji zažíváme již dnes: neutrální bilance lokálních emisí CO₂.
Žijeme udržitelným rozvojem.
Pro výrobu s neutrálními emisemi CO₂.
Udržitelnost pro nás nekončí u nákladního vozidla na elektropohon. Na snižování emisí CO₂ nahlížíme v širších souvislostech. Proto budou všechny evropské závody Daimler od roku 2022 vyrábět s neutrální bilancí emisí CO₂. Kromě toho důsledně snižujeme emise CO₂ pro klimaticky neutrální výrobu a tam, kde je to možné, se je snažíme zcela eliminovat. Kromě odběru zelené elektřiny důsledně rozšiřujeme využití obnovitelných zdrojů energie v našich závodech. Smlouva o dodávkách elektřiny mezi jednotlivými závody má také zajistit, aby všechny německé závody společnosti Daimler Truck AG mohly pokrýt veškerou svou potřebu elektřiny z obnovitelných zdrojů energie, jako jsou větrné, solární a vodní elektrárny.
Více síly díky ePowertrain.
V přímém srovnání je eActros 300/400 až dvakrát účinnější než nákladní vozidlo se vznětovým motorem. Toho dosahuje efektivním využitím energie pomocí systému ePowertrain a rekuperace (pro obzvláště vysokou rekuperaci energie při zpomalování). Řešení na míru pro nákladní vozidla na elektrický pohon se zaměřením na těžkou distribuční dopravu v městském prostředí přesvědčí optimalizovanou hmotností hnacího ústrojí, zvýšenou účinností a nízkou hlučností jízdy. Použitá náprava se dvěma samostatnými elektromotory umožňuje špičkový výkon 400 kW.
Úspora energie, a tím i ochrana zdrojů, závisí nejen na efektivitě hnacího ústrojí, ale rozhodujícím způsobem také na stylu jízdy a na jízdním chování řidiče.
TruckTraining? Specifický pro elektromobilitu!
Jízda šetřící energii a zdroje nezávisí jen na efektivitě hnacího ústrojí, ale rozhodujícím způsobem také na stylu jízdy a jízdním chování řidičů. Proto Mercedes-Benz Trucks nabízí trénink jízdy speciálně přizpůsobený modelu eActros 300/400. Účastníci tréninku se naučí zejména používat nový systém ePowertrain, počínaje základními pracovními kroky, jako je nabíjení vozu, načítání specifických elektronických informací a jejich implementace do každodenní rutiny řidiče. V rámci tréninku se naučíte potřebné triky, jak optimálně využívat rekuperace pohonu, což umožní optimalizovat dojezd a jízdu šetrnou k akumulátorům.
Palivový článek nebo akumulátor?
Ekologicky čistou přepravu umožňují obě technologie. Pokud je možné trasy dobře naplánovat a rámcové údaje odpovídají stavu nakládky, projeví se silné stránky akumulátorového elektrického pohonu: Kombinuje mimořádně vysokou energetickou účinnost s nízkými náklady na energii. Ale pokud jde o dlouhou trasu a flexibilitu na trasách a při nakládkách, bude jasnou výhodou pohon na palivové články s kapalným vodíkem vyvinutý společností Mercedes-Benz Trucks. Díky němu je možný výrazně delší dojezd na jedno doplnění nádrže a je určen pro budoucí modely.
Oba druhy pohonu umožňují přepravu s neutrální bilancí lokálních emisí CO₂, a proto Mercedes-Benz Trucks začal s vývojem již v předstihu. Dnes může prezentovat konkrétní řešení: eActros se bude sériově vyrábět od roku 2021. A to je jen začátek, protože do roku 2039 bude mít Mercedes‑Benz Trucks ve svém programu vhodné elektrifikované řešení téměř pro každou potřebu. Od lehkého distribučního vozidla až po těžkou mezinárodní dálkovou dopravu.
Často kladené dotazy.
Obstojí nákladní vozidlo na čistě elektrický akumulátorový pohon ve srovnání s nákladním vozidlem poháněným vodíkovými palivovými články?
- Vozidla na elektrický akumulátorový pohon jsou stejně vhodná jako vozidla s vodíkovými palivovými články, mají však odlišný účel použití a vzájemně se doplňují.
- Nevěříme, že by nákladní vozidla s akumulátory nahradila nákladní vozidla s vodíkovými palivovými články. Vozidla na elektrický akumulátorový pohon mají nejvyšší energetickou účinnost ze všech alternativních systémů pohonu, zatímco vozidla s palivovými články vykazují vysokou provozní flexibilitu.
- Vozidla na akumulátory se používají spíše pro nižší hmotnost nákladu a na kratší vzdálenosti.
- Pohon na palivové články bude upřednostňovanou volbou pro těžší náklady a delší trasy.
- Obě technologie mají pro svou konkrétní oblast použití rozhodující výhody, a to se ani v budoucnu nezmění.
Jaké jsou nejlepší argumenty pro e-mobilitu?
- Nadčasová mobilita/logistika, např. při zákazu vjezdu do center měst.
- Trvale udržitelná mobilita s lokálně neutrální uhlíkovou stopou a provozem zcela bez emisí CO₂ při 100% využití ekoproudu.
- Zvýšení celkové efektivity – elektromobily nabízejí mnohem vyšší účinnost pohonu než nafta.
- Snížení emisí hluku a využití výhodných nařízení pro nákladní vozidla na elektrický pohon, např. ohledně doručovacích časů pro dodávky na pěší zóny.
- Lepší komfort řidiče a lepší zážitek z jízdy v nákladních automobilech s elektrickým pohonem.
Jakou roli hrají nákladní elektromobily v dlouhodobé strategii nákladních vozidel Mercedes‑Benz Trucks?
- Elektrifikace vozového parku užitkových vozidel je klíčovým prvkem naší dlouhodobé strategie.
- Společnost Mercedes-Benz Trucks se jednoznačně zavázala převzít vedoucí roli v této technologii.
- Změna vozového parku na alternativní hnací ústrojí je pro nás velmi důležitá.
Jaká nákladní vozidla na elektrický pohon nabízí Mercedes-Benz Trucks?
V Evropě jsou k dostání tato nákladní vozidla na elektrický pohon od společnosti Mercedes-Benz Trucks:
- Mercedes‑Benz eActros 300/400
- Mercedes‑Benz eActros 600
- Mercedes‑Benz eEconic
Na druhou polovinu desetiletí bylo ohlášeno:
- nákladní vozidlo Mercedes‑Benz Trucks s vodíkovými palivovými články – na základě koncepčního vozidla GenH2 Truck představeného v září 2020